HVEM ER JEG?
Jeg hedder Martin W. Lorentzen, bor i Lunderskov tæt ved Kolding og er 37 år gammel.
Jeg er udlært bådbygger, og har tidligere bygget en del både under navnet Mawelo Boats. Både- samt bilprojekter har jeg arbejdet med siden jeg var 16 år gammel, og jeg har derfor mere end 20 års erfaring inden for alt hvad der hører sig til. Jeg arbejder nu for mig selv i et mindre team, hvori vi laver mange special opgaver - mest på biler, men også både.
Vi har arbejdet med mange forskellige biler og elsker special opgaver. Vores speciale er bredt, og har en stor ekspertise inden for bl.a.:
- Speciale i reparation af gelcoat skader på både
- Vandslipning og polering af lak
- Høj finish, er perfektionist udover alle grænser
- Udvikling af stort set alt inden for træ, glasfiber og metal
- Udfører pladearbejde på klassiske biler, inkl. gammeldags tin arbejde i svejsninger
- Vi bruger fortynder baseret autolak, og ikke vandbaseret. Det giver absolut det bedste resultat.
- Vi udfører alt på bilen. Adskillelse - Rust - Lak - Samle. Alt i samme værksted
- Speciale i kompressor opbygning på motor
- Reparation og polering af fælge
- Lakering af fælge
For at fortælle lidt om de projekter vi har arbejdet med inden for biler, kan der nævnes følgende:
Porsche 911 fra 1976 bygget med en 3,2l rotrex kompressor motor. Her har alt naturligvis været skildt ad - både bil og motor.
Karmann Ghia fra 67, som absolut ikke kan sammenlignes med noget andet. Alt var bygget som Porsche, og der lå bl.a. en 3.4l boxer-6er med over 300 hk i. En bil vi har brugt over 2500 timer på.
VW Bobbel der også har fået den helt store tur. Heri lagde vi en 2056ccm motor med 155 hk.
Mini Cooper S var et mindre projekt hvor jeg fik den til at stå som jeg gerne ville. Derudover fik jeg tunet den kompressoreren sammen montering af tun fra John Works.
Karmann Ghia fra 65, med en 1,6l kompressor motor med over 110hk. Også et stort projekt hvor der er brugt oceaner af tid.
Audi TT som har fået en helt speciel mat lakering.
Porsche 911 Carrera RSR bliver klar til foråret 2013. Her laver vi en total recreation af den legandariske RSR fra 1972.